روان سالم تر

مشخصات بلاگ
روان سالم تر

امروزه نیاز به تغییر لازمه ی داشتن یک زندگی موفق است. افرادی که همه روزه تصمیم به تغییر می گیرند تا امروزشان با دیروزی که رفته است و فردایی که نیامده متفاوت باشد افرادی هستند که تغییر و تحول را لازمه ی رشد و داشتن یک زندگی سالم و شاد می دانند.
این وبلاگ به شما کمک خواهد کرد تا تغییری هرچند کوچک در زندگی خودتان ایجاد کنید. خوشحال می شوم به عنوان یک راهنما سهمی در زندگی تان برای تغییر داشته باشم.
با آرزوی موفقیت برای شما

بایگانی
آخرین نظرات

چگونه می‌توانم در طول یک روز ، کارهای بیشتری انجام دهم ؟

اثر زیگ زاگلر

امروزه کارمندان شرکت های مختلف یا کارگران و افرادی که در طبقات مختلف مشغولند ،  از امنیت شغلی چندانی برخوردار نیستند . پس شما چطور می‌توانید در یکچنین دنیایی تامین باشید ؟ حال به این سوال من پاسخ دهید : اگر شما توقع امنیت شغلی دارید ، آیا در کارتان به اندازه ی کافی صداقت و مدیریت دارید ؟ آیا آن روزهایی که فردایش را می‌خواهید مرخصی بگیرید ، سعی می‌کنید که دوبرابر روزهای معمول فعالیت کنید ؟

     حال من یک سوال طولانی از شما دارم ، و برای همین خواهش می‌کنم تا آخرش را بخوانید : آیا ممکن است که ما بدون آن که حجم کارمان را سنگین تر کنیم ، یا ساعت های بیشتری را به کار بپردازیم ، بتوانیم به فردی ارزشمندتر برای خودمان ، خانواده مان ، شرکت مان و جامعه مان تبدیل شویم ؟ شاید باور نکنید ، ولی پاسخ مثبت است . اگر واقعاً فردی باهوش و صادق باشید ، می‌توانید !

    فرض کنید پس فردا قرار است به مرخصی بروید . اگر فردی مسوولیت پذیر و خوش قلب هستید  و نمی خواهید که این مرخصی شما به کسی آسیب برساند ، همین امشب برگه ای درآورید و تمامی کارهایی که باید فردا و روز بعد انجام دهید را بر روی آن بنویسید . سپس آن هایی که به نظرتان سخت تر و سنگین ترند را علامت گذاری کنید تا پیش از همه ، آن ها را انجام دهید و خیال خود را از بابت شان راحت کنید . بقیه ی کارها را هم دسته بندی کنید تا درست و شفاف بدانید که کارهای این دو روز را باید به چه ترتیبی ، تنها در یک روز که همان فرداست انجام دهید .

      فردا صبح ، زودتر از همیشه از خواب بلند شوید . آماده شوید و به سر کارتان بروید . اگر هر روز عادت تان این بوده که ساعت اول صبح را در سردرگمی به سر برید تا کمی حالتان جا بیاید و تازه متوجه شوید که باید روزتان را چگونه سپری کنید ، امروز نیازی به انجام این کار نیست . چون از پیش برنامه ریزی دقیقی دارید و به خوبی می‌دانید که اول از همه باید به سراغ انجام کدام فعالیت بروید . پس بدون فوت وقت شروع کنید . وقت زیادی برای احوالپرسی با همکاران و گزارش کارهایی که دیروز با خانواده تان انجام داده اید صرف نکنید ، چون الان اول صبح است و مناسب ترین زمان برای ذهن و جسم شماست که صرف کارهای مفید کنید . اشتباه ترین عمل ، آن است که انرژی حاضر و آماده ی صبح تان را برای غیبت کردن پشت سر کارمندان آن یکی گروه هدر بدهید، یا برای حال گیری از یکی از همکاران که دیروز به شما بالای چشمت ابروست گفته نقشه بکشید . الان فقط و فقط ، وقت انجام مهم ترین کارهاست و دیگر هیچ . سریع انجام دهید و سعی کنید تا هنگام ظهر ، نیمه ی بیشتر وظایفی که برای خود تعیین کرده بودید را کامل کنید . برنامه هایی که برای خود تعیین کرده بودید را یکی پس از دیگری انجام دهید ، بی آن که میان شان وقت هدر دهید و سردرگم شوید که الان نوبت انجام کدام یکی است . به شما قول می‌دهم که اگر همین وقت هدردادن های دو سه دقیقه ای را حذف کنید ، حداقل در روز چیزی حدود یک ساعت زمان پس انداز می‌کنید . روزی یک ساعت یعنی هفته ای شش ساعت ، و سالی 250 ساعت . وای ! می‌دانید در این مدت زمان چه کارها که نمی توان کرد ! این همه کار ، فقط و فقط از طریق حذف تنبلی ها و وقت هدردادن های دوسه دقیقه ای ! حال ببینید اگر سایر کارهای اشتباه را با اعمال صحیح جایگزین کنید ، چقدر زمان صرفه جویی می‌شود . به جای غیبت کردن و وقت را با افکار اشتباه هدردادن ، سعی کنید خود را به زور هم که شده بر سر شوق بیاورید و حتی به اجبار  ، مدام برنامه ریزی های عالی برای خود طرح ریزی کنید و به لحظه ای بیندیشید که با انجام این روش های صحیح به اهداف والایتان رسیده اید .

      پس بدین ترتیب ، فشرده کردن کارهای دو روز در یک روز امکان پذیر است . سعی کنید هر روز ارزشمند زندگی تان را به همین روش بگذرانید تا پس از گذشت یک سال ، هنگامی که به عقب بازمی گردید و کارنامه ی اعمالی که در این مدت انجام داده اید را بررسی می‌کنید ، از کرده ی خود راضی باشید . در این میان ، نکته ی بسیار حائز اهمیت برای صرفه جویی وقت ، خوش بینی و مثبت اندیشی است . بدبینی ، انسان را ناامید و بی انرژی می‌کند و با دزدیدن هرگونه انگیزه ، جلوی پیشرفت و گام برداشتن به سمت جلو را می‌گیرد . آن وقت است که خاطرات تلخ خودنمایی می‌کنند و روح و جسم شما را آزار می‌دهند . در حالی که خوش بینی و امید به آینده ، کمک می‌کند که شما با نهایت سرعت به پیش بروید ، هر مانعی را پشت سر بگذارید و در مقابل هر سختی راه ، انعطاف پذیری نشان دهید تا بالاخره دروازه های رسیدن به مقصود برایتان گشوده شوند . پس برای مثبت اندیشی و خوش بینی نیز ، اهمیت زیادی قائل شوید .

     همچنین خود را متعهد کنید که ابتدا کاری که در دست دارید را به اتمام برسانید و بعد ، به سراغ کار بعدی بروید . فعالیت های نیمه تمام ، تمام برنامه ریزی های شما را بر هم می‌زنند ؛ در حالی که خیال تان از بابت کارهای تکمیل شده راحت است و نسبت به آن ها ، حس خوبی دارید .

    در هر کاری که هستید ، اعم از این که یک خانم خانه دارید ، یا یک دانشجو ، فروشنده ، بازاریاب ، پزشک ، کارمند ، و یا حتی اگر در حال حاضر جویای کارید ، بدانید که زمان یکی از ارزشمندترین گنجینه ها برای شماست . مدیریت زمان ، تکنیکی است که صددرصد باید آن را به بهترین نحو یادبگیرید و به تدریج ، همچون یک عادت ترک نشدنی در وجود خود نهادینه کنید . روزانه 24ساعت به شما ارزانی می‌شود تا به بهترین نحو ممکن ، از آن استفاده کنید و توشه ی راه زندگی تان را انباشته نمایید . این دقیقه ها متعلق به شما هستند ؛ پس اجازه ندهید افکار بد و منفی و اعمال اشتباه ، آن ها را به تاراج ببرند . هر روزتان را سرشار از فعالیت های صحیح و سریع ، و عاری از اقدامات ناصحیح کنید تا در پایان هر دوره از زندگی ، از عملکرد کلی خود لبخند رضایت بزنید .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۲۸
mina nikseresht

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی