روان سالم تر

مشخصات بلاگ
روان سالم تر

امروزه نیاز به تغییر لازمه ی داشتن یک زندگی موفق است. افرادی که همه روزه تصمیم به تغییر می گیرند تا امروزشان با دیروزی که رفته است و فردایی که نیامده متفاوت باشد افرادی هستند که تغییر و تحول را لازمه ی رشد و داشتن یک زندگی سالم و شاد می دانند.
این وبلاگ به شما کمک خواهد کرد تا تغییری هرچند کوچک در زندگی خودتان ایجاد کنید. خوشحال می شوم به عنوان یک راهنما سهمی در زندگی تان برای تغییر داشته باشم.
با آرزوی موفقیت برای شما

بایگانی
آخرین نظرات
پنجشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۳، ۰۸:۳۵ ق.ظ

چرا باید تغییر کنیم؟



یکی از مهم ترین بخش های زندگی هر کدام از ما کم و کیف موفقیت هایی است که آن را به دست آورده ایم و یا درصدد به دست آوردن آنها هستیم. این موفقیت های ماست که ارزش و اعتبار فردی ما را مشخص و معلوم می سازد. یک فرد موفق در جامعه از اعتبار و احترام بیشتری برخوردار است. این فرد نه تنها در جامعه محبوب و موفق معرفی می شود بلکه در خانواده نیز از اعتبار کافی برخوردار خواهد شد. این اعتبار به ارزشمندی رفتار و عمل او نیز کمک مؤثری خواهد نمود. اما چرا عده ای از افراد زندگی خود را می کنند و به همان نحو و بدون هیچ دستاورد مثبتی آن را به پایان می برند در حالی که برخی دیگر به شرط اول شدن و یک بودن زندگی می کنند.
 اگر به گفتگوهای این افراد توجه کرده باشید می بینید که آنها در بین صحبت های روزمره شان برای انجام کارها از کلمه ی باید استفاده ی زیادی می کنند:" من باید این کار را انجام دهم، من باید موفق شوم، من باید قبول شوم، من باید برنده شوم و ... "
پس نقطه ی قابل تمایز بین این دو دسته از افراد تفاوت عملکردها و رفتارهای آنهاست. اگر جستجویی در زندگی افراد موفق و ناموفق داشته باشیم می بینیم که روال زندگی افراد موفق همه روزه در حال تغییر است. آنها هر روز عادت ها و رفتارهای جدیدی را در خود ایجاد می کنند و سعی در تثبیت و تقویت این رفتارها و باورها دارند. اما افراد ناموفق نه تنها هیچ تغییری در زندگی خود ایجاد نمی کنند بلکه با همان روال رفتاری اشتباهی که داشتند به زندگی خود ادامه می دهند پس نرسیدن به موفقیت سهم آنها از زندگی خواهد بود.
اما تغییر چیست؟ چرا تغییر کردن این قدر از جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار است؟ چرا برای رسیدن به موفقیت باید تغییر کرد؟
تغییر در لغت به معنای حرکت از وضعیتی به وضعیت دیگر و از حالتی به حالتی دیگر رفتن در یک بعد زمانی مشخص می باشد.
هر انسانی شامل یک سری از تفکرات، رفتارها، عادت ها و باورهاست. این چهارگونه اصل شخصیت یک انسان را شکل می دهد. اگر هر کدام از این اصول در جای خود به درستی استفاده  نشود شخصیت یک انسان به صورت کامل شکل نخواهد گرفت.
به عنوان مثال اگر تفکر قالب من این باشد که انسان ها بی هیچ رنج و زحمتی به موفقیت می رسند به دنبال آن رفتارهایی از قبیل تنبلی، سهل انگاری، اتلاف وقت و امثال این جز عادات و منش شخصیتی من خواهد شد در نتیجه من نوعی هیچ گاه به موفقیت نخواهم رسید.




نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی