روان سالم تر

مشخصات بلاگ
روان سالم تر

امروزه نیاز به تغییر لازمه ی داشتن یک زندگی موفق است. افرادی که همه روزه تصمیم به تغییر می گیرند تا امروزشان با دیروزی که رفته است و فردایی که نیامده متفاوت باشد افرادی هستند که تغییر و تحول را لازمه ی رشد و داشتن یک زندگی سالم و شاد می دانند.
این وبلاگ به شما کمک خواهد کرد تا تغییری هرچند کوچک در زندگی خودتان ایجاد کنید. خوشحال می شوم به عنوان یک راهنما سهمی در زندگی تان برای تغییر داشته باشم.
با آرزوی موفقیت برای شما

بایگانی
آخرین نظرات
پنجشنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۵، ۰۳:۵۵ ب.ظ

فرق بین رؤیا و واقعیت

فرق بین رؤیا و واقعیت

باب پراکتور

سال‌هاست من به مسأله‌ای مهم در زندگی‌ام ایمان پیدا کرده‌ام و به موجب موهبت‌های این ایمان، به بسیاری از خواسته‌های قلبی‌ام دست یافته‌ام. اکنون قصد دارم این موضوع را در قالب مقاله‌ای با شما در میان بگذارم.

امروزه ما در دنیایی سرشار از فرآیندهای تکنولوژیک و کاملاً متفاوت با چند قرن پیش زندگی می‌کنیم. اما حقیقت امر آن‌که بنیاد و ریشه‌ی هر آفریده‌ی دست بشری، تنها خیال‌پردازی‌ها و تصاویری دور از واقعیت بوده که در ذهن‌ها شکل گرفته‌اند. بعد، همان شخصیت‌های خلاقی که این تصاویر ذهنی بدیع و دسترس‌ناپذیر را در ذهنشان مجسم کردند، شجاعت به خرج داده و برای اختراع آن‌ها، فرضیه‌ها و نظریاتی ارائه کردند و در نهایت، پس از عبور از پیچ و خم‌ها و موانعی که مرتب سر راهشان سبز می‌شد، توانستند آن فرضیه‌ها را تبدیل به واقعیت کنند. همگی این ابداعات و اختراعات بزرگ بشری، نتیجه‌ی پیشروی‌های شکست‌ناپذیر خیال‌پردازان و نظریه‌پردازانی بوده که یکی‌یکی موانع را درمی‌نوردیدند و به‌سمت مقصد متعالی‌شان به پیش می‌رفتند و به این‌که سایرین، آن‌ها را مشتی افراد خیالاتی و دیوانه بخوانند، کوچک‌ترین بهایی نمی‌دادند.

خیال‌پردازی: جهانی که در آن زندگی می‌کنیم، مالامال از افکار است، و صد البته که فکر، نوعی انرژی خلاق است. تجسم، شکل بخشیدن به رؤیاهایی است که در ذهن می‌پرورانیم، و نکته‌ی مهم برای جهت یافتن انرژی فکر به‌سمت واقعیت، آن است که تصویری دقیق و شفاف از خواسته‌تان داشته باشید و از تصاویر کلی و مبهم بپرهیزید. سعی کنید در ذهنتان آرزوهایی بزرگ بپرورانید، و هیچ ترسی از عظمتشان نداشته باشید. نگران نباشید قرار است از چه طریقی، خواسته‌ی شما محقق شود. در ذهنتان لحظه‌ای را مجسم کنید که آرزویتان به‌طور کامل برآورده شده است؛ آن را حس کنید، لمس کنید و طعم لذت‌بخش آن را بچشید. تجسم و تحقق خواسته‌های شما همانا و گشودن دروازه‌های نعمت از سوی پروردگار کائنات همانا.

آیا به‌راستی خواسته‌تان را می‌خواهید؟

سؤال این است که آیا به‌راستی، خواسته‌تان را می‌خواهید؟ آیا آن‌قدر طالب آن هستید که حاضر باشید در راه رسیدن به آن، از هیچ نوع فداکاری دریغ نکنید؟ به‌یاد داشته باشید معنای فداکاری، از دست دادن یک چیز تا ابد نیست، بلکه گذشتن از چیزی در زمان حاضر است برای رسیدن به چیزی بزرگ‌تر در آینده دانش‌آموز دوران پیش‌دانشگاهی، از تماشای روزانه‌ی تلویزیون صرف نظر می‌کند تا به درس‌های کنکورش برسد، چون هدف متعالی او قبولی در رشته‌ی تحصیلی دلخواهش است.

قانون جذب فعال می‌شود

حالا نوبت مرحله‌ی نهایی رسیده است. از وقتی به تحقق رسیدن آرزویتان را در ذهنتان مجسم می‌کنید و تصویر زیبای آن را به روح سرشار از امید و ایمان خود هدیه می‌کنید، فرآیند شکل‌گیری و تحقق پیوستن آن به واقعیت نیز شروع می‌شود. اکنون قوانین عالم کائنات، جهان را ملزم می‌کند که تمامی ذراتش دست به دست هم بدهند تا به رؤیای شما، شکل واقعی ببخشند.

تصویر آرزوی شما، از ذهنتان خارج می‌شود و به عالم محیطتان انتقال می‌یابد. ارتعاشات شدید ذهن، جهان را ملزم می‌کند تا جاده‌ی اتصال شما به آن آرزو را هموار کند، موانع را بکوبد و تک تک دروازه‌ها را به‌رویتان بگشاید. اکنون قانون جذب فعال شده و می‌خواهد مطلوب بی‌نظیر شما را، هر چقدر دسترس‌ناپذیر باشد، به‌سمتتان فرا خواند و به آن آرزو حکم می‌کند که همین الان، از آن شما شود. پس این شما هستید که باید هدفتان را به‌روشنی برای خود تعیین کنید و خود را توانا و مایل بدانید تا بتوانید به آن، شکلی حقیقی ببخشید. این گوی و این میدان! موفق باشید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی