روان سالم تر

مشخصات بلاگ
روان سالم تر

امروزه نیاز به تغییر لازمه ی داشتن یک زندگی موفق است. افرادی که همه روزه تصمیم به تغییر می گیرند تا امروزشان با دیروزی که رفته است و فردایی که نیامده متفاوت باشد افرادی هستند که تغییر و تحول را لازمه ی رشد و داشتن یک زندگی سالم و شاد می دانند.
این وبلاگ به شما کمک خواهد کرد تا تغییری هرچند کوچک در زندگی خودتان ایجاد کنید. خوشحال می شوم به عنوان یک راهنما سهمی در زندگی تان برای تغییر داشته باشم.
با آرزوی موفقیت برای شما

بایگانی
آخرین نظرات
چهارشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۲۸ ب.ظ

علت های مهرطلبی و درمان آن

علت مهرطلبی :

1-نگرفتن مهر ناب و نوازش کافی در دوران کودکی و خالی بودن جام وجود از مهر پدر و مادر و خانواده.

2-خوب دوست نداشتن خود و خالی بودن جام وجود از مهر خودمان.

3- خوب قبول نداشتن خود (خودباوری و اعتماد به نفس پایین.

4- سرزنش کردن و همواره رد کردن خود.

5-عناد به خود بر اثر احساس گناه، یا تقصیر در یک یا چند زمینه از گذشته.

6- داشتن شخصیت وابسته و نیازمند بر اثر تربیت اشتباه.

7-داشتن ترس ها: ترس از دست دادن مهر یا توجه دیگران؛ ترس از طرد شدن و کنار گذاشته شدن؛ ترس از رها شدن و تنها ماندن؛ ترس از اینکه دیگران فکر می کنند به حد کافی، انسان خوبی نیستیم؛ ترس از درگیری، سر و صدا و دعوا.

8-داشتن شخصیت متحمل که باز هم از تربیت اشتباه خانوادگی می آید.

همواره به ما یاد داده اند که ساکت بمانیم و تحمل کنیم؛ ولی هرگز به ما یاد نداده اند که چگونه حق خود را بگیریم بدون اینکه خود آسیب نبینیم و یا به کسی آسیب برسانیم.

راه حل:

1-استفاده از تکنیک خود دوست داری صحیح. بالا بردن احساس خوب نسبت به خود و دوست داشتن خود به حد کافی، تا اینکه جام خالی از مهر وجود را کم کم پر کنیم تا به دلیل خالی بودن، نیازمند گدائی کردن آن از دیگران نباشیم.

2-بالا بردن اعتماد به نفس خود و از بین بردن حس حقارت و خود کوچک بینی در خود.

3- قطع کردن سرزنش خود و رد کردن خود با تکنیک "تکنیک کش".

4- از بین بردن احساس گناه از طریق توبه و یا بخشیدن خود.

5- مواجه شدن با ترس ها (اگر مهرشان از من قطع شود و مرا رها کنند، چه می شود؟ و ...) من تنها نیستم؛ خدا را دارم که کنار من و پشتیبانم است.

6- از بین بردن شخصیت وابسته (که این شخصیت و همین طور ترس ها با بالا بردن اعتماد به نفس، عزت نفس و خود دوست داری صحیح، خود به خود از بین می روند).

7-از بین بردن شخصیت متحمل (بعد از این، تحمل نمی کنم که دچار فشار شوم، ولی تساهل می کنم، می گویم این آدم همین است که هست و از کنار او به راحتی می گذرم.)

8- عبادت کردن، دعا کردن، مدیتیشن و مراقبه با انرژی الهی و پر کردن خود از آن، تا کمبودهای درونی، مرتفع گشته و دیگر نیازمند گدائی از کسی نباشم.

ولی باز هم می گویم تنها، دیدن و شناختن خود به عنوان یک فرد مهرطلب، 90 درصد کار را درست می کند و بقیه 10 درصد را باید از طریق تکنیک های مناسب و تن ندادن دوباره به مهرطلبی در خود خاموش کنیم.

در مورد مهرطلبی نیز، غیرارگانیک ها (ماهیت های فکری و احساس منفی یا شیطانک های درون) کار می کنند. چند بار، در کودکی مهرطلبی کرده ایم و یک توده ی انرژی را از خود ساخته ایم، حال این توده ی انرژی هدفمند برای بقاء خود، ما را وادار می کند تا باز هم مهرطلبی کنیم تا او تغذیه شود؛

 

بنابر این با کم کردن مهرطلبی های خود و غذا نرساندن به این توده ی انرژی منفی، می توانیم آن را نابود سازیم و با تکنیک "خود دوست داری صحیح" کمبود مهر را جبران نمائیم تا در دام مهرطلبی نیفتیم.

ماری یحیوی محقق، مترجم و نویسنده

نظرات  (۱)

سلام سایت خیلی زیبایی دارید، اگه دوست داشته باشید، خوشحال میشیم تبادل لینک کنیم.
برای ثبت لینک خودتون میتونید به وب سایت ما به آدرس زیر مراجعه کنید،   

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی