روان سالم تر

مشخصات بلاگ
روان سالم تر

امروزه نیاز به تغییر لازمه ی داشتن یک زندگی موفق است. افرادی که همه روزه تصمیم به تغییر می گیرند تا امروزشان با دیروزی که رفته است و فردایی که نیامده متفاوت باشد افرادی هستند که تغییر و تحول را لازمه ی رشد و داشتن یک زندگی سالم و شاد می دانند.
این وبلاگ به شما کمک خواهد کرد تا تغییری هرچند کوچک در زندگی خودتان ایجاد کنید. خوشحال می شوم به عنوان یک راهنما سهمی در زندگی تان برای تغییر داشته باشم.
با آرزوی موفقیت برای شما

بایگانی
آخرین نظرات


حداقل کاری که می توانیم انجام بدهیم باید حداکثر آنچه باشد که انتظار داریم!

وقتی اتفاق های بد چه به دلیل عملکرد ما و چه بدون دخالت ما رخ می دهند، وظیفه ی ما این است که حداکثر تلاش مان را بکنیم و هر کاری از دست مان برمی آید انجام بدهیم. یعنی باید بر نجات یافتن و عملکرد صحیح تمرکز کنیم.

 ما هر روز در زندگی روزمره مان با اتفاقات خارج از کنترل مان مواجه می شویم و اگر بخواهیم نسبت به تمامی آنها عکس العمل نشان بدهیم و روحیه مان را ببازیم و یا نگران اتفاق های نیافتاده ی فرداهای نیامده باشیم، آن وقت فرصت های زندگی خودمان را از دست داده ایم و در واقع این ما هستیم که بازنده خواهیم بود.

مسائلی که در اطراف مان در جریان هستند می توانند بر خُلق ما تاثیرگذار باشند و آن را بهتر و یا بدتر کنند. برای نمونه افرادی هستند که هر روز صبح صفحات مجازی شان را به خاطر پیگیری خبری و یا اتفاق نگران کننده ای پیگیری می کنند. تمام خبرگزاری ها را چک می کنند تا مبادا خبری از قلم بیفتد و آنها بی اطلاع باشند و حال این خبرها چطور می تواند بر روحیه و احساسات و حتی سبک زندگی مان اثر بگذارد؟

و برعکس ملاقات با افراد مثبت و دیدن یک فیلم آموزنده و یا خواندن یک کتاب در زمینه ی آگاهی از مهارت های زندگی چطور می تواند حال و روحیه مان را خوب کند و شرایط خُلقی مان را بهبود ببخشد و حالا این موضوع را می توان برعکس هم در نظر گرفت. ملاقات و هم نشینی با افراد غُرغُرو که با موجی از حرفهای ناامید کننده هر روز ذهن شما را به سمت اتفاقات بدتر و ناامیدی از زندگی سوق می دهند.

هنگامی که خودمان را در شرایط ناراحت کننده می بینیم لازم است از شرایط و موقعیتی که از لحاظ هیجانی در آن واقع شده ایم فاصله بگیریم. گاهی لازم است به عقب برگردیم و عملکردمان را بررسی کنیم و به ذهن آگاهی برسیم و از طریق مشاهدات عملکرد و رفتارمان و موقعیت هایی که انتخاب کرده ایم در آن قرار بگیریم، اوضاع روحی و احساسی مان را بسنجیم.

همیشه لازم است خیلی شجاعانه به افراد بدبین و مایوس « نه » بگوییم. همیشه لازم است خبرها و اتفاقات منفی پیرامون مان را دائماً مرور ذهنی و زبانی نکنیم و به شکل یک سریال هر روز به دیگران انتقال ندهیم. همیشه لازم است در عین احترام به دیگران صریح و واضح و بی ابهام مواضع رفتاری و ارزش هایمان را برای دیگران روشن کنیم تا وارد حریم های محافظت شده ی ما نشوند.

ما لازم داریم از خودمان، از روحیه و احساسات مان در مقابل شرایط بیرونی محافظت کنیم تا احساس آرامش داشته باشیم و بتوانیم برای رشد و رسیدن به هدف های زندگیمان تمرکز لازم را کسب کنیم.

این شمایید که تصمیم می گیرید چطور و با چه کسانی زندگی تان را بگذرانید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۱۷
mina nikseresht

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی