روان سالم تر

مشخصات بلاگ
روان سالم تر

امروزه نیاز به تغییر لازمه ی داشتن یک زندگی موفق است. افرادی که همه روزه تصمیم به تغییر می گیرند تا امروزشان با دیروزی که رفته است و فردایی که نیامده متفاوت باشد افرادی هستند که تغییر و تحول را لازمه ی رشد و داشتن یک زندگی سالم و شاد می دانند.
این وبلاگ به شما کمک خواهد کرد تا تغییری هرچند کوچک در زندگی خودتان ایجاد کنید. خوشحال می شوم به عنوان یک راهنما سهمی در زندگی تان برای تغییر داشته باشم.
با آرزوی موفقیت برای شما

بایگانی
آخرین نظرات
چهارشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۱۱ ب.ظ

مهرطلب ها را بیشتر بشناسیم!

مهرطلب کیست؟

مهرطلب کسی است که به شکل افراطی سعی می‎کند نظر مثبت دیگران را جلب کند و به شدت از زدو خوردها و اصطحکاک اجتناب می‎ورزد.

ویژگی‎های این دسته از افراد:

آدمی غصه خور و غمگین است و انتظار دارد که بقیه او را درک کنند. ( روضه خوانی از گذشته از خصیصه های اوست)

2-توانایی تشخیص منافع خود را ندارد و قبل از خودش به دیگران فکر می کند (مثل مهندسی که هنوز پس از گذشتن سه ماه از شروع کارش، حقوق خود را تعیین نکرده بود و عقیده داشت که اولویت من، منافع شرکتی است و نه منافع خودم! اما واقعیت این است کسی که توانایی تشخیص منافع خودش را ندارد، نمی تواند منافع سازمانش را تشخیص بدهد.)

3-ملاک خوب و بد، درست و غلط، مفید و مضر را قضاوت گفته و نظر دیگران می‎داند.

4-به راحتی اظهار نظر نمی‎کند با ابهام صحبت می‎کند و به محض مخالفت دیگران سریع تغییر موضع می دهد. سعی کنید در مواجهه شدن با چنین موقعیتی، اصل منظور شخص را از او بپرسید و اجازه ندهید که مبهم گویی کند( وقتی کسی مبهم حرف می‎زند به فکر آینده ارتباطی‎تان با او باشید)

5-همیشه در حال معذرت خواهی است. ( در واقع معذرت‎خواهی می‎کند تا مسئولیت را قبول نکند.) در مواجهه با این عذرخواهی‎ها ، مثلا بگویید : بسیار خب، عذرخواهی‎ات را قبول کردم اما تا آخر این هفته باید پروژه را تحویل دهی. در مقابل مهرطلب ، بالغانه برخورد کنید. )

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی