روان سالم تر

مشخصات بلاگ
روان سالم تر

امروزه نیاز به تغییر لازمه ی داشتن یک زندگی موفق است. افرادی که همه روزه تصمیم به تغییر می گیرند تا امروزشان با دیروزی که رفته است و فردایی که نیامده متفاوت باشد افرادی هستند که تغییر و تحول را لازمه ی رشد و داشتن یک زندگی سالم و شاد می دانند.
این وبلاگ به شما کمک خواهد کرد تا تغییری هرچند کوچک در زندگی خودتان ایجاد کنید. خوشحال می شوم به عنوان یک راهنما سهمی در زندگی تان برای تغییر داشته باشم.
با آرزوی موفقیت برای شما

بایگانی
آخرین نظرات
جمعه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۴، ۱۱:۰۴ ق.ظ

رونوشت 2: ای وای از فردا باز باید...!

دوستان مهربانم سلام

حتماً شما هم مثل من در این روزها افرادی را می بینید که بعد از یک استراحت طولانی مدت دوست ندارند به فعالیت های روزانه شان بازگردند. کسی که درس می خواند، کسی که سرکار می رود، کسی که درس می دهد و ....

و قسمت جالب داستان این است که اگر هر نظری دارند این نظر و رأی خود را به محیط اطرافشان انتقال می دهند. حرفهایی از این دست که : « ای وای! از فردا باید بروم مدرسه! ای خدا! از فردا باید به سرکار بروم، کی حوصله داره؟! باز از صبح زود باید بلند شوی و تا کی سرکار باشی! و... »

و این غر زدن ها هم چنان ادامه دارد تا اینکه کسی در جمع پیدا شود و حرف مثبتی بزند.

براستی با خود فکر کرده اید چرا اینگونه است؟ چرا این افراد باز هم از شروع فعالیت ها و تلاش خود واهمه دارند؟!

در روان شناسی گفته می شود 97% مردم دنیا هدف ندارند و تنها 3% افراد هستند که برای خود هدف هایی را در نظر گرفته اند. همانطور که می بینید پیرامون ما را افرادی احاطه کرده اند که هدف های معلوم و مشخصی را برای خود در نظر نگرفته اند. لذا آن کس که سرکار می رود، آن کس که درس می خواند، آن کس که درس می دهد، آن فردی که خانم خانه داری است و همه ی این افرادی که کلمه ی ای  وای از فردا را به زبان می آورند شامل این دسته از افرادی هستند که هدفی برای تلاش کردن و شروع فعالیت های مجدد خود ندارند.البته که اینجا معلوم می شود که این افراد اساساً هدفی ندارند. یا از درس خواندن خود لذت نمی برند و هدفی از این کار ندارند، یا از کار کردن خود راضی نیستند و کارشان را دوست ندارند و خلاصه از کارهایی که بر عهده شان است احساس رضایتمندی ندارند.

داشتن هدف و دنبال کردن تا زمان رسیدن، به انسان انگیزه می دهد. انگیزه ای که باعث حرکت و تلاش می شود.

بیایید به یکدیگر قول دهیم در همین ابتدای سال هدف های مشخص و دلخواهی را در نظر بگیریم و برای رسیدن به آنها تلاش و فعالیت را مستلزم دست یابی بدانیم.

در دست نویس های بعدی خواهم گفت چطور می توانیم هدف های مورد علاقه و دلخواه برای خود در نظر بگیریم به شرط رسیدن به آن. به قول موسسات کنکور: صددرصد تضمینی:)

با آرزوی موفقیت برای شما در شروع یک هفته ی جدید

شاد و پرانرژی باشید





نظرات  (۱)

سلام سایتتون خیلی خوبه من استفاده کردم ولی یک سوال چطوری می تونم ازکارم لذت ببرم من هرهدف دارم هر کاری میخوام انجام بدم می ترسم ویا حوصلشو ندارم ممنون میشم راهنمایی کنید
پاسخ:
اساساً داشتن هدف و دنبال کردن آن بسیار خوب است اما در مورد شما معلوم است که آنقدر هدف های بلند مدت برای خود تعیین کرده بودید و یا تعیین کرده اید که رسیدن به آنها زمان میخواسته است انگیزه و شور و انرژی خود را از دست داده اید. در مورد پیدا کردن انگیزه باید خدمت شما رعایت چند نکته را یادآوری کنم:
1) برنامه های کوتاه مدت برای خود تعیین کنید.این برنامه ها نباید به هیچ عنوان سنگین و غیرقابل اجرا باشد. هرچه برنامه و هدف تان سبک و قابل اجرا باشد به انجام آن بیشتر ترغیب می شوید و به دنبال آن اعتماد به نفس تان نیز بیشتر خواهد شد.
2) نشست و برخاست با آدم های مثبت و باانگیزه و با اراده به شما کمک بیشتری می کند تا شما نیز بدنبال دست یابی و اجرای هدف هایتان باشید. از آن طرف نیز به شدت مراقب هم نشینان بی انگیزه و بی اراده ی خود باشید. این افراد آسیب های زیادی را به زندگی شما وارد می سازند و سبب می شوند تا از دقایق جوانی خود به صورت مطلوب استفاده نکنید.
3) اگر در طول روز برنامه ای را به هر دلیلی انجام ندادید ایرادی ندارد و نباید خود را سرزنش کنید. بلکه سعی کنید در ادامه ی روز برنامه های دیگر خود را انجام دهید.
4) اگر به هر دلیلی برنامه ی خود را اجرا نکردید خودتان را جریمه کنید. این جریمه می تواند جریمه هایی باشد که سبب شود شما به سختی بیافتید.
در آخر نیز توصیه ی اکید می کنم کتاب بنده را مطالعه بفرمایید. این کتاب الگوی بسیار مثبتی برایتان خواهد بود تا از نزدیک زندگی افرادی را ببینید که توانستند با سخت ترین مشکلات مبارزه کرده و موفق شوند ودر نهایت تغییرشان زندگی آنها را دگرگون کرد.
برای تهیه کتاب با شماره ی 09391932505 و یا شماره ی 05137135355 تماس بگیرید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی